Answers

IMG_2984

Hva er dine fremtidsmål? 
Få en jobb jeg virkelig elsker å gjøre.

Hvem inspirerer deg?
Bare det å bo i New York inspirerer meg hver eneste dag, men mine forbilder er Grace Coddington og Olivia Palermo.

Hva er dine rutiner på skolen, siden du får så gode karakterer? Jeg kommer i timene, følger med og er aktiv. Da trenger jeg egentlig ikke å lese så mye ved siden av, så jeg heller kan nyte byen og være med venner.

Vil du anbefale studiet du går på? Ja, det vil jeg. Det er veldig variert med tanke på fag, så jeg kan finne ut av hva jeg vil gjøre videre. Alt fra markedsføring, business og mote. Men hvis du bare vil til USA generelt og ikke nødvendigvis New York, så kan du nok finne noe bedre.

Og hvilke folk er det som “passer inn” der?
Hmm, det er veldig mye rart som går på skolen min. Mange spesielle, mange skandinaviske, asiatiske og mange kule og hyggelige.

Er det mange utenlandske studenter på skolen din?
Jeg vil si at flertallet er internasjonale, så du møter folk fra hele verden.

Hvordan fant du ut om Berkely? På egenhånd eller gjennom en norsk skole eller organisasjon? Jeg fant det gjennom SONOR, det var også de som hjalp meg med hele søknadsprosessen.

Vil du anbefale skolen videre? Det spørs veldig hva du er ute etter. For meg var det New York som fristet mer enn selve skolen. Hvis ikke New York er din prioritet så kan du helt sikkert finne noe bedre.

I really love how you do your makeup. Could you post a makeup tutorial? Or at least show what kind of makeup you use? Thank you, I can make a post about it.

Hvem er din favorittdesigner? Marc Jacobs og Alexander Wang.

Når flytter du hjem til Norge? Evt. Hva skjer nå? Jeg har enda et år igjen på skolen, så jeg har ikke helt kommet frem til hva jeg skal gjøre enda. Siden kjæresten min skal begynne på skole i Oslo, så blir det nok til at vi flytter til hovedstaden. Jeg vil nok jobbe et par år før jeg eventuelt tar en master hvis jeg føler jeg trenger det.

Hva var opptakskravene for å komme inn på Berkeley (hadde du høyt snitt?) Hmm, tror du må ha over 4, også er det mye annet som spiller inn også. Blant annet personlig essay og referanse fra lærere.

hva ønsker du å jobbe med etter studiene? Jeg er åpen for veldig mye, men det som frister mest er nok å jobbe innenfor et magasin.

hvilke muligheter får du av utdanningen? Siden jeg får en bachelor i Business Administration så har jeg et hav av muligheter. Og det at majoren min er innen mote og markedsføring gir meg enda flere, enten det er en master eller jobb.

Hvor i byen bor du, har skjønt at det er ett studio. Har erfart at det er veldig vanskelig å finne noe til en ok pris, hvordan fant du dette? Jeg bor med kjæresten min på Upper East Side. Jeg har hatt ekstremt flaks når det kommer til leiligheter så har bare overtatt/flyttet inn med venner osv. Jeg bodde jo først i Soho når jeg flyttet hit, og selv om området er kult så trives jeg bedre i litt roligere omgivelser her oppe.

 Det virker som du jobber mye og veldig bra på skolen, men er det ett veldig vanskelig fag, eller er det greit å sette seg inn i samt lese? Dette varierer veldig fra person til person. Personlig må jeg ikke jobbe så veldig mye for karakterene mine, men jeg vet også at det er flere som synes det blir mye jobb.

 Og hvilken jobb muligheter har man etterpå? Du kan gå videre i business, markedsføring eller mote.

 Digger hele deg, gud hvor vakker og stilfull du er! Kunne du fortalt litt om hvordan du gikk fram til å flytte til new york, hvordan det er å bo der, kostnader, miljøet på skolen o.l.? Og hvilken vidregående skole gikk du på? Stå på, fortsett å inspirer:) Takk for det 🙂 Jeg flyttet hit rett etter videregående fordi jeg ville oppleve noe nytt og har alltid drømt om å bo i New York. Jeg trives veldig godt, spesielt nå som jeg bor med kjæresten min. Det er jo en dyr by, men hvis man jobber litt ekstra når man er i Norge, søker på legater så går det veldig bra. Når det kommer til skolemiljø så er ikke jeg den beste å spørre. Går som regel bare til og fra timene og henger ikke på skolen utenom når jeg har time. Er mest med nordmenn som går på skolen også har jeg venner utenom. Hvis du er ute etter den typiske amerikanske college opplevelsen så er dette ikke den rette skolen. Jeg gikk på Sandefjord Vgs.

Dette innlegget ble publisert i New York. Bokmerk permalenken.

3 svar til Answers

  1. laura sier:

    hva er snittskravet for å komme inn på skolen du går på nå?

  2. Emma sier:

    Koster det noe å gå på den skolen du går på nå?

    Jeg har tenkt til å gå på Teko designerskolen i Danmark, har du hørt om den før eller kjenner noen som går der? 🙂

  3. elinevarmo sier:

    Ja, det koster en del. Men blir jo dekket av lånekassen.
    Har ikke hørt om Teko:)

Legg igjen en kommentar

